Gambar - Gambar Adolf Hitler Yang Tidak Pernah Disiarkan


Adolf Hitler sering digambarkan sebagai manusia yang bengis dan kejam. Beliau turut dibawa kepada perspektif pandangan negatif. Namun disebalik gambaran tersebut, manusia ini turut pernah ketawa dan membawa keriangan kepada orang disekelilingnya. Berikut adalah antara foto-foto beliau yang tidak pernah disiarkan oleh media.

























Asal - Usul Nama Teddy Bear

Pada bulan November 1902, gabenor Mississippi telah mengajak Presiden Amerika Syarikat, Theodore Roosevelt pergi berburu di Mississippi. Ramai jugak yang join. Dan pada masa tu ramai pemburu lain dah dapat tangkap dan bunuh binatang tu. Kemudian, pasukan Presiden tu pula dapat tangkap seekor beruang hitam. Lepas puas bertinju bertomoi dengan beruang tu sampai beruang tu dah lembik, diorang ikat beruang tu kat sebatang pokok. Lalu diorang panggil Presiden untuk tembak sendiri beruang tu sampai mati. Kiranya macam bagi penghormatan kat dia la sebagai seorang Presiden. Kalau tak, malu la dia sorang ja tak dapat tembak mangsa buruan. Dahla dia dulu hero masa perang kat Cuba dulu.


Colonel Theodore Roosevelt

Tapi, Presiden tu menolak dan mengangggap itu tak profesional dan tiada semangat kesukanan (keburuan). Lalu, dia mengarahkan diorang menembak sendiri beruang tu sebab taknak beruang yang dah lembik kena belasah tadi tersiksa. Peristiwa tersebut menjadi topik hangat di seluruh Amerika. Dan dijadikan kartun politik dalam paper The Washington Post. Ala.. Macam kartun dalam Utusan Meloya tu. Dalam kartun tu, beruang tersebut yang realitinya adalah seekor haiwan yang besar dan nampak ganas dilukis kecil dan nampak comel.
  



A 1902 political cartoon in The Washington Post spawned the Teddy bear name.

Seorang pemilik kedai mainan, Morris Michtom telah tertarik dengan kartun tersebut dan memberi inspirasi kepadanya untuk mencipta mainan baru. Dia pun menghasilkan mainan seekor beruang kecil dan menghantarnya kepada Presiden Theodore Roosevelt untuk meminta kebenaran menamakan patung beruang tu dengan nama samarannya, Teddy. Maka, lekatlah nama Teddy Bear dan popular hingga sekarang. 



Gusti Lengan - Tangan Besar Sebelah

Matthias Schlitte, seorang armwrestler professional Jerman. Mempunyai tangan freak yg besar sebelah



Wanita Diganggu 12 Hantu Ingin Jadikan Rumahnya ‘Pelancongan Hantu’


Seram dan menakutkan. Mungkin itulah yang dirasakan oleh seorang wanita kerana gangguan yang tak henti-henti diterimanya. Wanita tersebut Vanessa Mitchell 37, akhirnya mengambil keputusan meninggalkan rumah impiannya bersama-sama bayinya selepas diganggu 12 hantu di dalam rumah.

Menceritakan kisah seram dan menakutkan itu, Vanessa memberitahu bagaimana dia berdepan dengan hantu itu beberapa minggu selepas berpindah ke rumah berkenaan. Menurut Vanessa dia sering dipukul dari belakang, rambutnya ditarik dan cuba menolak tetamunya di tangga.

Lebih menyeram dan menakutkan lagi hantu tersebut turut mengalihkan objek di sekitar rumah, menggoncang tombol pintu dan membuka paip air. Kemudian mereka membuat percikan darah timbul di ruang tamu.

Kejadian terakhir yang menakutkan Vanessa ialah selepas dia melahirkan anaknya. Ketika anaknya Jesse berumur empat bulan, Vanessa berkata, dia melihat ‘hantu jantan’ berdiri di atas buaian bayinya.

Vanessa yang bertahan selama tiga tahun tinggal di rumah itu berkata, dia menemui sekurang-kurangnya 12 hantu.

“Selaku ibu tunggal, saya tidak sanggup untuk meneruskan tinggal dengan hantu di rumah itu” Vanessa masih berhutang sebanyak $147,000 atau RM735,000 untuk rumah berkenaan yang sebelum ini menjadi penjara untuk tukang sihir di St Osyth, Essex.

Dalam usaha untuk mendapatkan pendapatan bagi membiayai kehidupannya, Vanessa bercadang membuka rumah itu untuk dijadikan ‘pelancongan hantu’.

Pakar, Chris Palmer 36, ketika bercakap mengenai bangunan yang berusia 500 tahun itu berkata, “Ia mempunyai suasana paling negatif pernah saya temui”.





10 Alat Permainan Yang Diharamkan

10. Fisher-Price Power Wheels Motorcycle

Ramai kanak2 patah kaki, tangan dan terseliuh akibat jatuh dari motosikal ini kerana kelajuannya.


9. Aqua – Dots

Bahaya kerana: manik manik kecil yg berwarna warni membuatkan kanak2 cuba memasukkannya ke dalam mulut. Terdapat bahan kimia yg kuat dan menyebabkan sesak nafas & sawan dengan hanya menjilat manik tersebut. Diharamkan pada tahun 2007.



8. Sky Dancers Flying Dolls

Anak patung keras yg direka khas utk terbang tidak mempunya kawalan. Boleh terbang ke mana mana arah hala tuju dengan kelajuan yg luar biasa sekaligus menyebabkan kecederaan. 150 rekod kecedaraan termasuk buta, patah gigi & luka pada muka dan seluruh badan. Hampir 9 juta unit ditarik balik oleh pengeluar Galoob Toys pada tahun Jun 2000.



7. Easy Bake Oven – Hasbro

Penutup depan ketuhar ini memerangkap jari si manja ketika si manja ingin mengambil bahan yg telah dimasak. Menyebabkan seorang kanak2 berusia 5 tahun putus jari. Kes lain yg dilaporkan seperti lebam tangan.Hasbro berhenti pengeluaran pada tahun 2007


6. Snacktime Cabbage Patch Dolls – Mattel

Terkenal pada tahun 80an – 90an. Mempunyai rahang otomatik yg akan mengunyah apa sahaja yg dimasukkan ke dalamnya. 35 kes kecederaan jari dilaporkan. Diharamkan pada tahun 1997.


5. Battlestar Gallactica Missile Launcher

Dilancarkan pada tahun 1978. Tahun 1979 dilaporkan seorang kanak-kanak meninggal dunia selepas tercekik pada salah satu alat pelancar peluru berpandu


4. Chicken Limbo Party Time

Dikeluarkan oleh Milton Bradley. Permainan ini tidak mempunyai tiang yg kukuh oleh itu apabila di sentuh kuat sedikit ia akan runtuh pada kanak kanak yg berada di bawah atau orang-orang berdekatan. 46 kes dilaporkan menyebabkan kecederaan seperti lebam, patah gigi & patah kaki & tangan. Diharamkan pada tahun 2006


3. Clackers

Beberapa laporan cedera & lebam di muka, mata dan tangan ketika bermain. Kerana ianya diperbuat dari kaca, bolanya berat menyebabkan jatuh ke lantai dan mudah pecah. Diharamkan pada tahun 1981


2. Mini Hammocks – EZ Sales

Untuk kanak kanak yg suka di buai dan berehat di atasnya. 12 kematian dipastikan ketika naiki buaian ini. Punca kematian adalah seperti lemas, terjerut & jatuh. Jualan mencecah 3 juta. Di haramkan pada Ogos 1996


1.Jarts - Lawn Darts

Alat permainan paling bahaya di dalam sejarah. sepatutnya dilontarkan pada permukaan rumput sahaja. Alart permainan dart ini boleh munusuk ke mata, dan anggota badan sesiapa saja yg bermain dengannya. 6700 kecederaan termasuk buta dan 4 kematian di laporkan. Di haramkan selama-lamanya bermula pada tahun 1988.




Fakta Menarik Dan Unik Jalanraya di Dunia

Roudabout paling luas di dunia

Terletak di Putrajaya, Malaysia. Mungkin ade diantara kita yang tidak mengetahuinya. Berukuran 3.4 km.

Jalan paling bengkang-bengkok di dunia

Lombard Street merupakan jalan yang terletak di San Francisco, Amerika Syarikat. Kelajuan maksimum hanya 5 mph. Jarak antara selekoh hanya 1 meter dan hanya boleh dipandu 1 arah iaitu arah menurun. Di sebelah jalan terdapat rumah yang mahal- mahal.

Jalan Paling Sempit di Dunia

Sperhofstraße adalah merupakan jalan tersempit di dunia. Ianya berada di di Baden-Württemberg, Jerman. Dengan keluasan hanya 12 cm untuk paling sempit dan 50 cm paling lebar. Dan yang pasti kereta tidak dapat melaluinya

Roundabout paling mengelirukan di dunia

Roundabout yang dimaksudkan terletak di England dan dibina pada tahun 1972. 'Magic' roundabout itu juga mengandungi 5 mini roundabout di kelilingnya. Kepada pemandu yang pertama kali melalui kawasan ini perlu berhati-hati di sini. Ia juga telah dilabel sebagai jalan yang paling menakutkan di England.

Jalanraya terluas didunia

Jalan 9 de Julio Avenue di Argentina terletak kira-kira satu kilometer ke barat pantai Rio de la Plata, dari daerah Retiro di utara ke stesen Constitución di selatan. Jalan ini mempunyai tujuh lorong di setiap arah dan diapit di sebelah sama ada melalui jalan-jalan dengan empat lorong tambahan

Jalan terpanjang didunia

Pan-American Highway, The Americas ini merupakan jalan yang terpanjang di dunia sejauh (48.000 km) yang melewati 15 negara dari Amerika Selatan, Amerika Tengah dan Amerika Utara



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Advertise Here

END 30.8.2012
END 30.9.2012
30.9.2012
30.6.2012