Visit Lelong

Tertembak Diri Sendiri

SUNGAI SIPUT – Seorang anggota Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) maut akibat tertembak diri sendiri selepas senapang patah yang dibawanya meletup di kawasan hutan di Kampung Lasah, dekat sini, pada Ahad lalu.

Ketua Polis Daerah Sungai Siput, Superintendan Azman Salim berkata, kejadian dilaporkan berlaku pada kira-kira jam 1 pagi dan mangsa, S Kanaga Raja, 33, telah ke lokasi kejadian untuk tujuan tertentu.

Menurutnya, mangsa masuk ke kawasan hutan berkenaan bersama tiga lagi rakannya yang juga anggota Rela dengan menaiki motosikal.

“Semasa kejadian, mangsa dikatakan menunggang motosikal bersendirian dan membawa selaras senapang patah milik seorang rakan lain, sementara dua lagi rakannya menaiki motosikal berasingan.

“Senapang patah yang dibawa mangsa dikatakan tertembak dengan sendiri sebaik sahaja mangsa memberhentikan motosikal, sebaik tiba di lokasi kejadian,” katanya ketika dihubungi, Ahad lalu.

Menurut Azman, tembakan secara tiba-tiba itu telah mengenai mangsa menyebabkan kecederaan parah pada bahagian bawah dagu yang akhirnya membawa maut.

Katanya, rakan mangsa telah membuat laporan di Balai Polis Sungai Siput dalam kadar segera selepas kejadian dan kes berkenaan diklasifikasikan sebagai mati mengejut.

“Mangsa maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah yang dialaminya dan mayatnya telah dihantar ke Hospital Sungai Siput (HSS) untuk dibedah siasat.

“Polis turut difahamkan, mangsa yang tinggal di Ladang Sungai Kruda, Jalan Lintang, di sini, bekerja sebagai penjaga ladang kelapa sawit dan meninggalkan seorang balu bersama tiga anak,” katanya.

Simpati dengan kejadian yang menimpa mangsa, Adun Lintang, Datuk Ahamad Pakeh Adam dan Ketua Parti Gerakan Sungai Siput, S Kalimuthu, turut menziarahi keluarga mangsa di HSS.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Advertise Here

END 30.8.2012
END 30.9.2012
30.9.2012
30.6.2012