Visit Lelong

Lintah Dalam Kerongkong

Tao Jiayuan telah mengadu sakit pada kerongkongnya dua bulan lalu, sedangkan ibunya menganggap budak berusia 16 tahun ni hanya sakit batuk2 biasa saja..

Namun remaja berasal dari Cina ini terus mengeluh sesak nafas serta berat badannya turun drastik, yang membuat orang tuanya terpaksa membawa Tao ke hospital untuk diperiksa oleh doktor, untuk mencari sebab punca penyaki misteri yang di hidapi anak lelakinya itu..

Hasil yang diperolehi doktor amatlah mengejutkan!. Berdasarkan pemeriksaan yang dilakukan, penyebab sakit misteri Tao adalah seekor lintah berukuran 4 inci yang hidup di kerongkong budak tersebut.

 lintah ini kebal oleh ubat bius yang diberikan oleh doktor, sehingga mereka terpaksa melakukan pembedahan.

Dokter Chen Bing, yang bertanggung jawab atas pembedahan tersebut mengatakan bahawa kejadian dimana lintah masuk ke dalam tubuh manusia bukanlah sesuatu yang lazim terjadi, apatah lagi binatang penghisap darah ini untuk boleh bertahan hidup di kerongkong atau rongga hidung manusia.

Ayahnya, Tao Chuanhua, berpendapat bahwa anaknya mungkin tertelan lintah tersebut ketika minum air dari sungai kawasan ladang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Advertise Here

END 30.8.2012
END 30.9.2012
30.9.2012
30.6.2012