Visit Lelong

Anak Datuk Dituduh Bunuh Gadis Enam Tahun Lalu

Shahril Jaafar yang dituduh membunuh Chee Gaip Yap, diiringi anggota polis semasa dibawa ke Mahkamah Majistret, Sungai Petani, Kedah, semalam.

SUNGAI PETANI 31 Jan. - Selepas enam tahun melarikan diri ke Australia, seorang ahli perniagaan dihadapkan ke Mahkamah Majistret hari ini atas tuduhan membunuh seorang eksekutif pemasaran wanita, Chee Gaip Yap yang mayatnya dijumpai dalam keadaan separuh bogel di kawasan perumahan elit Kelab Cinta Sayang di sini.

Shahril Jaafar, 31, yang merupakan anak seorang kenamaan bergelar Datuk dari Pengkalan Jaya Bukit Kecil, Ayer Keroh, Melaka itu didakwa membunuh Gaip Yap, 25, di kawasan kelab tersebut antara pukul 5.30 petang, 14 Januari 2006 dan pukul 3.05 pagi, keesokan harinya.

Dakwaan terhadapnya dikemukakan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Lim Cheah Yit mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman mati mandatori jika sabit kesalahan.

Tiada sebarang pengakuan direkodkan daripada tertuduh yang tidak diwakili peguam bela selepas pertuduhan dibacakan kepadanya di hadapan Majistret Raja Shahril Raja Baniamin.

Raja Shahril menetapkan sebutan semula kes itu pada 13 Mac ini sementara menunggu keputusan ujian asid deoksiribonukleik (DNA).

Akhbar pada 19 Januari lalu melaporkan seorang ahli perniagaan yang melarikan diri selama enam tahun ketika disiasat dalam kes rogol dan bunuh seorang gadis, akhirnya berjaya dikesan dan ditangkap polis.

Lelaki tersebut yang merupakan anak seorang ahli perniagaan ditangkap sejurus tiba dari Perth, Australia di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada 17 Januari lalu.

Difahamkan, Shahril pernah ditahan polis kira-kira enam tahun lalu dan dibebaskan dengan jaminan polis semasa menunggu keputusan ujian DNA.

Bagaimanapun, dia bertindak melarikan diri ke Australia dan memegang taraf penduduk tetap di negara tersebut.

Kes pembunuhan Gaip Yap pernah mendapat perhatian meluas masyarakat sebelum ini.

Mangsa yang merupakan bekas penuntut Universiti Utara Malaysia (UUM) dibunuh dengan kejam selepas dipercayai dirogol dan mayatnya ditemui pada awal pagi 15 Januari 2006 dalam keadaan separuh bogel di Jalan Kelab Cinta Sayang.

Pembunuhan kejam itu berlaku semasa Gaip Yap keluar berjoging bersama adik perempuannya berusia 24 tahun.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Advertise Here

END 30.8.2012
END 30.9.2012
30.9.2012
30.6.2012