Visit Lelong

Jeritan Disangka Gurauan

SERI ISKANDAR - “Saya sangka jeritan dua kanak-kanak meminta tolong mengatakan ada orang lemas adalah gurauan. Tapi isteri merasa curiga, saya kemudiannya mendapatkan dua kanak-kanak ini yang berada di gigi air.

Demikian kata saksi kejadian mati lemas, Shahrul Fahizan Husain, 38, di lombong Lake Ville Bandar Universiti, malam kelmarin.

Shahrul berkata, ketika kejadian dia baru sahaja balik membeli-belah dari Manjung apabila melihat dua kanak-kanak Iman Ibrisam, 12, dan Ismail Ibrisam, 9, berlari-lari dari arah lombong berkenaan meminta tolong.

Menurutnya, dia menyangka ia adalah gurauan namun perasaan curiga isterinya menyebabkan dia segera ke lombong berkenaan mendapatkan dua kanak-kanak yang berada di gigi air.

“Saya tidak menunggu lama, terus tarik dua kanak-kanak ini naik ke atas dan mereka memberitahu ibu saudara yang dipanggil mak su ada di dalam lombong ini,” katanya yang tinggal di kawasan perumahan berhampiran lombong berkenaan.

Katanya, selepas itu jiran-jiran lain segera menghubungi polis dan ambulans untuk meminta bantuan.

Mangsa yang lemas Nurul Hasmak Amir Hamzah, 22, berasal dari Kampung Bukit Payung, Kuala Berang Terengganu dikatakan cuba menyelamatkan anak-anak saudaranya iaitu Iman, Ismail, Sumaiyah dan Isa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Advertise Here

END 30.8.2012
END 30.9.2012
30.9.2012
30.6.2012