Visit Lelong

4 Lelaki Mengamuk

KENINGAU: Akibat perbuatan suami yang suka berhutang, seorang isteri merana dan trauma apabila rumahnya di Taman Bersatu, di sini, dicerobohi empat lelaki yang mengamuk dan memecah pelbagai peralatan selepas gagal mencari suaminya, kelmarin.

Dalam kejadian jam 9.15 malam, mangsa berusia 32 tahun bersama tiga anaknya bernasib baik kerana tidak dicederakan, namun beberapa peralatan rumah termasuk almari dan peralatan dapur rosak, menyebabkan kerugian RM8,000.

Sumber berkata, suami mangsa dikatakan berhutang dengan seorang daripada empat lelaki terbabit dan gagal menjelaskan hutang itu.

Menurutnya, keadaan itu menyebabkan kumpulan lelaki terbabit datang ke rumah mangsa mencari suaminya bagi menuntut hutang berkenaan.

“Apabila mendapati suami wanita itu tiada di rumah, kumpulan lelaki terbabit terus mengamuk dan memecahkan pelbagai barangan di dalam rumah,” katanya. Menurutnya, mangsa yang bimbang keselamatan diri dan tiga anaknya membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Keningau.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Keningau, Deputi Superintendan Zahari Mohamed, ketika dihubungi berkata, berdasarkan laporan mangsa, sepasukan polis ke tempat kejadian bagi menjalankan siasatan.

“Setakat ini belum ada tangkapan dilakukan, namun polis menggerakkan operasi bagi memburu semua suspek dan orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu diminta tampil di balai polis berhampiran bagi membantu siasatan,” katanya.

Zahari mengesahkan serangan dikaitkan suami mangsa berhutang dengan seorang daripada penyerang itu.

Menurutnya, kes disiasat mengikut Seksyen 448, Kanun Keseksaan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Advertise Here

END 30.8.2012
END 30.9.2012
30.9.2012
30.6.2012