Visit Lelong

Gerun Tatap Jenazah Anak

KUALA TERENGGANU: “Saya dan ibu tidak berani menatap wajah jenazah adik, kami berdua tabahkan hati memandangnya dari jauh,” kata Ahmad Mustaqin Mohamad Ghani, 25, abang Mohammad Izzat, 21, yang maut dalam kemalangan membabitkan dua kereta dan dua motosikal di jalan Kampung Pasir Panjang, di sini, malam kelmarin.

Difahamkan dalam kejadian jam 9.30 itu, mangsa dan rakannya, Mohamad Zaki Said, 21, dalam perjalanan dari pusat bandar ke rumahnya di Kampung Padang, Gelung Bilal, di sini, kira-kira 200 meter dari tempat kejadian.

Bagaimanapun, kedua-dua penunggang berkenaan gagal mengawal motosikal mereka apabila sebuah kereta Nissan Grand Livina dari arah bertentangan membelok ke kanan jalan secara tiba-tiba.

Mohammad Izzat tidak sempat membrek motosikal merempuh bahagian sisi kereta Nissan Grand Livina dinaiki tiga beranak dan mangsa yang tercampak bertembung pula dengan sebuah kereta Nissan Sentra dari belakang kereta berkenaan.

Mohammad Izzat parah di muka dan badan meninggal dunia di tempat kejadian manakala Mohamad Zaki yang mengelak ke kanan jalan pula bertembung Nissan Grand Livina sebelum tercampak beberapa meter dari tempat kejadian.

Mohamad Zaki yang koma akibat cedera di kepala dan badan dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), di sini.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Zamri Shamsuddin yang dihubungi di sini, semalam mengesahkan menerima laporan kejadian berkenaan dan berkata, kemalangan itu masih dalam siasatan mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Advertise Here

END 30.8.2012
END 30.9.2012
30.9.2012
30.6.2012